ازدواج ساده و آسان

چطور ساده ازدواج کنیم؟

ازدواج ساده و آسان

چطور ساده ازدواج کنیم؟

ایمان

چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۹ ب.ظ


همسر ما تا خودش به نقطه‌ی آرامش نرسیده باشد، نمی‌تواند ما را به آرامش برساند. اینجاست که موضوع ایمان معنا پیدا می‌کند. ایمان از واژه « امن» گرفته شده است. کسی که ایمان داشته باشد، آرام است و همه می‌دانیم ایمان ملاک و معیار مهمی در ازدواج است؛ ولی اغلب اشتباه می‌کنیم و « ایمان» را با « تدین» ظاهری برابر می‌دانیم. بنابراین اگر کسی بگوید من معیار ایمان را در انتخاب همسر در نظر داشتم ولی به آرامش نرسیدم، باید به او بگوییم: شما تدین ظاهری فرد را در انتخاب همسر در نظر داشتی نه ایمان را!

شور و جنبش جوانی با آرامش منافاتی ندارد. در جوانی این شور و حال بطور طبیعی فراوان دیده می‌شود و ازخصلت‌های جوانی است. اما اگر جوانی با وجود شور وحال جوانی قادر به کنترل خود بود و تعادل روحی خود را از دست نداد، این جوان با وجود شور و حال جوانی آرامش نیز دارد.

ایمان در آرامش و حُسن خلق و حُسن ظن نسبت به دیگران مؤثر است. به تعبیر امام رضا (ع) ایمان فرد به حجم نماز و روزه هایش نیست، به شرکت در محافل مذهبی نیست؛ بلکه به صداقت و امانتداری اوست.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۸
Ali Salavati

نظرات  (۱)

۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۱ یونس اکرمی
خیلی خوب.مرسی
پاسخ:
خواهش می‌کنم،لطف داری!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی