ازدواج ساده و آسان

چطور ساده ازدواج کنیم؟

ازدواج ساده و آسان

چطور ساده ازدواج کنیم؟

در انتخاب همسر مدرک‌گرا نباشید!

شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۸ ب.ظ

حقیقت این است که تفاوت سطح تحصیلات به نگرش هر دوطرف بستگی دارد؛ یعنی نمی‌توانیم بگوییم اختلاف در سطح تحصیلات به صورت بالقوه می‌تواند باعث ایجاد اختلاف در روابط شود. ممکن است فرد در خانواده‌ای بزرگ شده باشد که اهمیت ویژه ای برای تحصیلات قائل باشند؛ بنابراین وقتی چنین فردی، همسری با سطح تحصیلات پایین انتخاب کند، مثل هر معیار دیگری که برای خانواده‌ها مهم است، مسلما عواقبی را در پی خواهد داشت اما ممکن است سطح تحصیلات مثل سایر موضوع‌ها و معیارها برای خود شخص مهم نباشد و مشکلی را هم برای او ایجاد نکند.

یعنی قضیه تفاوت سطح تحصیلات مثل سایر موارد نسبی است و بهتر است در مواردی که تفاوت سطح تحصیلات بسیار فاحش (مثلا یک فردی که سیکل یا دیپلم دارد با فردی که فوق لیسانس دارد) است، علت ادامه ندادن تحصیل فرد بررسی شود.
یعنی اگر حتی قرار باشد فرد را بر اساس مدرک تحصیلی‌اش قضاوت کنیم، بهتر است دلیل ترک تحصیلش را بشنویم و بعد ببینیم باز هم دوست داریم آن فرد را به عنوان همسر آینده‌مان انتخاب کنیم یا نه.

اینکه فرد برای ازدواج کردن فقط یک معیار (مثلا سطح تحصیلات) داشته باشد، بسیار نادرست است چرا که افراد یک بعدی نیستند و باید به همه ابعاد آنها توجه شود.

نکند دیدش بسته باشد!

دانشگاه رفتن غیر از اینکه فرصت تحصیل و سوادآموزی را در اختیار افراد قرار می‌دهد، فرصت تجربه فضایی متفاوت از فضای مدرسه را هم در اختیارشان می‌گذارد که می‌توانند در برخورد با جنس مخالف رفتاری پخته و مناسب از خود نشان دهند. به همین دلیل شاید یک دخترخانم یا آقاپسر دانشگاه رفته تصور کند همسر آینده‌اش هم حتما باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشد تا در روابط اجتماعی‌اش با جنس مخالف، دچار مشکل و سوءبرداشت نشود اما باید گفت ضعف‌های رفتاری در افراد دانشگاه رفته کم نیست و بعضی‌ها با وجود تجربه فضای دانشگاه، باز هم هنگام قرارگرفتن در محیط‌های مختلط، دچار مشکل می‌شوند؛ ضمن اینکه ممکن است فردی دانشگاه نرفته باشد اما به واسطه وارد شدنش به بازار کار با تجربه فضاهای مشابه دانشگاه مثلا شرکت در کلاس‌های مختلف و ... مهارت تعامل اجتماعی با دیگران را به خوبی یاد گرفته باشد.


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۸
Ali Salavati

نظرات  (۲)

تک بعدی بودن توی همه ی معیارها بی منطق ترین رفتار ه ...
وقتی ب جای واژه تحصیلات ، درک و شعور طرف سنجیده بشه بهترین نتیجه رو خواهد داشت ..
همین تحصیلات اگر تو دو مسیر و رشته جداگانه هم باشه ممکن باعث اختلاف بشه
ب نظرم نگرش و سطح فکر و عملکرد آدما تاحدودی به رشته ای ک تو دانشگا میخونن وابسته اس...
موافقین؟
پاسخ:

همونطور که خود شما گفتین تفاوت رشته ممکنه باعث اختلاف بشه و این موضوع حتمی نیست...

سطح نگرش آدمها هم بی‌ارتباط به رشته تحصیلی‌شون نیست...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی