ازدواج ساده و آسان

چطور ساده ازدواج کنیم؟

ازدواج ساده و آسان

چطور ساده ازدواج کنیم؟


نکاتی چند درباره ازدواج موقت!

- آنچه از روایات اسلامی درباره ازدواج موقت برداشت می‌شود این است که فلسفه ازدواج تشکیل خانواده است و ارضا شهوت یک موضوع جانبی است که نباید این موضوع با فلسفه اصلی ازدواج خلط شود. در مقوله ازدواج اصل تربیت نسل، آرامش روانی، کمال و..... است ولی ارضاء شهوت یک مسئله جنبی است هرچند به این مقوله هم پرداخته شده است.

- در ازدواج موقت چندین ملاحظه باید صورت بگیرد. از جمله مهمترین این ملاحظات حفظ حرمت و کرامت زن می‌باشد که در اسلام به آن بسیار تأکید شده است و اگر کرامت زن زیر سئوال رود زن تبدیل به یک ابزار خواهد شد.

- یک دختر و پسر می‌توانند تحت نظارت خانواده در یک زمان معین و محدود و با روابط محدود و تعریف شده، عقد موقت داشته باشند تا ضمن آشنایی با یکدیگر زمینه برای عقد دائم آنها فراهم گردد.

- ازدواج موقت با این شرایط راهی مناسب برای تصمیم‌گیری عقلانی و منطقی خانواده‌ها و زوجین بوده و آسیب‌ها و خطرات آن را بسیار کمتر از توصیه ازدواج موقت برای دبیرستانی‌ها و با روابط آزاد است.

- ضمن در نظر گرفتن عرف و شرع در جامعه می‌توان بر ازدواج موقت تأمل نمود البته ازدواج موقت فقط می‌تواند نقش یک مُسَکِن را بازی کند و تبعات آن را نیز باید در نظر گرفت و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

- اسلام حد ازدواج موقت را تعیین کرده است. برای مجردها تا جایی که به تشکیل خانواده ضربه نزند و برای متأهلین تا جایی که منجر به شهوترانی و تنوع طلبی نشود.

کسانی که درباره ازدواج موقت یا اصطلاحا صیغه سئوالاتی در ذهن خود دارند می‌توانند با ارسال سئوالات و بیان نقطه نظراتشان به ایمیل زیر پاسخ پرسش‌های خود را در این وبلاگ ببینند.

ezdevaje.sadeh@gmail.com