ازدواج ساده و آسان

چطور ساده ازدواج کنیم؟

ازدواج ساده و آسان

چطور ساده ازدواج کنیم؟

خواستگاری قرآنی!

سه شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰ ق.ظ


 

مردی، زن بسیار زیبارویی را دید و گفت: «تَبارَکَ اللهُ اَحسَنُ الخالَقین، خدایی که به زیباترین صورت می‌آفریند، بزرگ و پاک و پاینده است». آن زن شنید و گفت: «لِمِثلِ هذا فَلیَعمَلَ العامِلون، برای بدست آوردن چنین نعمتی، باید تلاشگران تلاش کنند».

مرد دانست که او نیز راغب است، گفت: «نُریدُ اَن نأکُلَ مِنها، می‌خواهیم از آن بخوریم». زن گفت: «لَن تَََََنالوا البِرَّ حَتّی تُنفِقوا مِمّا تُحِبون، به چیز خوب نمی‌رسید مگر اینکه از آنچه دوست دارید، بذل و بخشش کنید».

مرد فهمید منظور او تعیین مهریه است. گفت:«اِلهکُم اِلهٌ واحِد، خدای شما یکی است». زن گمان کرد که منظور او یک سکه‌ی نقره است. گفت: «ما قَدَروا اللهَ حَقَّ قَدرِهِ، خدا را درست نشناختند و حقّش را ادا نکردند».

مرد متوجه اشتباه او شد و گفت،:«صفراءُ فاقِعٌ لَونُها تَسُرّ النّاظرین، زرد پر رنگی است که بینندگان را شاد می‌کند». زن متوجه شد که منظور او سکه‌ی طلا است. پذیرفت و گفت:«آتو هُنَّ اُجورَهنَّ بالمَعروف، مهریه‌ی زنان را با خوشرویی پرداخت کنید».

مرد سکه را به او داد و عقد را جاری کرد و گفت:«اِجعَل بَینَنا و بَینَک مَوعِداً لا نُخلِفُهُ نَحنُ وَ لا اَنتَ مَکاناً سُویً، بین ما و خودت وعده گاهی مشخص کن که نسبت به هر دوی ما مساوی باشد و در آنجا حاضر شویم و تخلف نکنیم».زن گفت:«مَوعِدُکُم یَومَ الزَّینهِ، وعده در روز جمعه».

روز جمعه که مرد به خانه‌ی زن رفت، دید سفره‌ای رنگین چیده و انواع میوه‌ها و غذا‌ها را آماده کرده است. گفت:«فاکِههٍ مِمّا یَتَخَیّرونَ وَ لَحمِ طَیرٍ مِمّا یَشتَهونَ وَ حُورٌ عینٌ کَاَمثالِ اللُّؤلُؤِ المَکنون، هر میوه‌ای که بخواهند و هر گوشتی که میل داشته باشند و زنان درشت چشمی که به مروارید مانندند». زن گفت:«جَزاءً بِما کانوا یَعمَلون، پاداش کاری که است که انجام داده‌اند»!

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۳۰

نظرات  (۲)

چقد جالب بود
یعنی تا حالا متنی به این خوبی نخونده بودم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی